Stresul și anxietatea

  • Descriere

Fiecare dintre noi experimentează stresul și anxietatea la un moment dat.

Stresul este răspunsul dat de corpul nostru la o situație amenințătoare sau la o schimbare de mediu. Anxietatea este reacția la stres. Între stres și anxietate există așadar o linie foarte fină. Ambele sunt răspunsuri emoționale, dar stresul este de obicei cauzat de un declanșator extern.

Declanșatorul stresului poate fi pe termen scurt, spre exemplu un termen limită pentru finalizarea unei lucrări. Declanșatori externi pe termen lung pot fi: pierderea unei persoane dragi, sărăcia și bolile cronice.

Persoanele stresate prezintă simptome mentale și fizice, cum ar fi iritabilitate, furie, oboseală, dureri musculare, probleme digestive și dificultăți de somn.

Anxietatea, definită ca fiind starea cu griji persistente, excesive, care nu dispar chiar și în absența factorului de stres duce la simptome aproape identice ca stresulinsomnie, dificultăți de concentrare, oboseală, tensiune musculară și iritabilitate.

Stresul cronic ne poate afecta sănătatea, provocând simptome de la dureri de cap, tensiune arterială ridicată și dureri în piept până la palpitații cardiace, erupții cutanate și pierderea somnului. Dar puteți învăța cum să reduceți impactul stresului și să vă gestionați simptomele.

Atunci când vă simțiți stresați sau anxioși încercați următoarele lucruri:

  • Faceți o pauză. Ascultați muzică, meditați, faceți un masaj sau învățați tehnici de relaxare.
  • Consumați mese bine echilibrate. Nu săriți peste nicio masă. Păstrați la îndemână gustări sănătoase, care stimulează energia.
  • Limitați alcoolul și cofeina, care pot agrava anxietatea și pot declanșa atacuri de panică.
  • Dormiți suficient. Când este stresat corpul are nevoie de somn și odihnă suplimentară.
  • Faceți exerciții zilnice pentru ca să vă simțiți mai bine și să vă mențineți sănătatea.
  • Respirați adânc. Inspirați și expirați încet. Urmăriți exercițiul de relaxare sugerat AICI.
  • Faceți doar ce este posibil. În loc să urmăriți să fiți perfect, ceea ce nu este posibil, fiți mândru de cât de aproape puteți fi.
  • Acceptați că nu puteți controla totul. Puneți-vă situația în perspectivă: Este cu adevărat într-atât de rău pe cât credeți?
  • Mențineți o atitudine pozitivă. Faceți un efort pentru a înlocui gândurile negative cu cele pozitive.
  • Implicați-vă. Oferiți-vă voluntar sau găsiți un alt mod de a fi activ în comunitatea voastră, acest lucru vă poate oferi o pauză de la stresul de zi cu zi.
  • Aflați ce vă declanșează anxietatea. Este vorba de problemele de la muncă, din familie sau de la școală sau ce altceva puteți identifica? Scrieți într-un jurnal ce simțiți când sunteți stresați sau anxioși și căutați tiparul după care reacționați.
  • Vorbiți cu cineva. Spuneți-le prietenilor și familiei când vă simțiți copleșiți cum vă pot ajuta. Discutați cu un medic sau cu psihoterapeutul și cereți ajutor profesional.

Dacă stresul sau anxietatea nu răspund la aceste tehnici de gestionare sau dacă simțiți că stresul sau anxietatea vă afectează funcționarea zilnică sau starea de spirit, luați în considerare discutarea cu un profesionist din domeniul sănătății mintale care vă poate ajuta să înțelegeți ce experimentați și să vă ofere instrumente suplimentare de coping cum sunt modulele de tratament oferite de Psiho.Online.

De exemplu, un psiholog vă poate ajuta să determinați dacă este posibil să aveți o tulburare de anxietate. Tulburările de anxietate diferă de sentimentele de anxietate pe termen scurt în ceea ce privește severitatea și durata lor de durată.

Tulburările de anxietate pot fi tratate cu psihoterapie, medicamente sau o combinație a celor două. Una dintre cele mai utilizate abordări terapeutice este terapia comportamentală cognitivă, care se concentrează pe schimbarea tiparelor de gândire dezadaptative legate de anxietate. Aceste module de tratament pot fi accesate online de clienții Psiho-Online.ro.